השקעות נדלן בארה”ב תופסות תאוצה

אם תעשו סקר קצר אצל המשקיעים הגדולים לגבי השווקים הרווחיים ביותר בתחום הנדל”ן, השקעות נדל”ן בארה”ב ללא ספק תהיינה הדבר החם ביניהם. אחד השווקים האטרקטיביים כיום בשוק השקעות הנדל”ן בארה”ב נקרא ‘מתחמי המולטיפמילי’. מתחמים אלה למעשה הם מקבצי דיור המכילים בתוכם שירותים שונים שנועדו לרווחת הדיירים. בין היתר כוללים מתחמים אלה: מגרשי ספורט, בריכת שחייה, שבילי אופניים ושבילי הליכה, גני שעשועים, ועוד – כאשר שירותי תחזוקה פועלים ללא הרף על תחזוקת המתחם.

אם מדברים על השקעות נדל”ן ואתם מעוניינים לפתוח את הראש לעולם הגדול – השקעות נדל”ן בארה”ב ידבר אליכם מאוד. תפוסת הנכסים הללו היא מדהימה – מעל 90% מהנכסים מתמלאים (!) עובדה שמציבה את השקעות הנדל”ן בארה”ב לאחת הרווחיות שיש לשוק ההשקעות העולמי להציע. בזכות השוק היציב ותחזיות הצמיחה הגבוהות לשנים הקרובות, השקעות הנדל”ן בארה”ב הפכו להיות בעלי אחת ממגמות ההשקעה הענפות ביותר בתחום ההשקעות לשנה הקרובה.

השקעות נדל”ן בארה”ב: מאפייני דירות שצריך לקחת בחשבון

במדינת ישראל רובם המוחלט של הבתים נבנה מאבן. בארה”ב, לעומת זאת, שיטת הבנייה בדרך כלל היא שונה – הדירות נבנות מבנייה טרומית או מעץ. ומדוע זה כך? אחת הסיבות לאופן בנייה זה היא, מפני שארה”ב סובלת לפעמים מרעידות אדמה. הגמישות שיש לבתי עץ במצבים כאלה מקנה לה יתרון במובן הזה. בנייה של בתי עץ היא גם הרבה יותר מהירה, גם מפני שסופות טורנדו או אסונות טבע אחרים שפוקדים את ארה”ב לעיתים מצריכים פתרונות דיור זמינים ומהירים.

כל הגורמים הללו מובילים לכך שעלות השקעות נדל”ן בארה”ב הינה זולה בהרבה מאשר דירה במדינת ישראל. המשמעות שיש לנתון זה לתחום השקעות הנדל”ן בארה”ב היא גדולה – עלות נכס להשקעה בארה”ב בעל פוטנציאל רווחי גדול יותר מהרבה מקומות במדינת ישראל.

נדלן להשקעה בארהב

 

השקעות נדל”ן בארה”ב: ההגירה לאמריקה מייצרת הזדמנויות השקעה

למה להשקיע בנדל”ן בארה”ב? כי יש רק ארה”ב אחת עם כלכלה של 20 טריליון דולר שצומחת בקצב של 2.5% בשנה.

זאת הכלכלה החזקה בעולם, שבה אנחנו רואים שוק פתוח, תחרות, שקיפות, ובקיצור: זה המקום הכי טוב לעשות בו עסקים. יש 327 מיליון אמריקאים, ו-13% מהם זזים מביתם פעם בשנה בעקבות מקום העבודה שלהם. אתה יכול לראות מפה קדימה ל-5 שנים לאן הולכת להיות ההגירה. מושל של מדינה בוחן כל בוקר כמה מקומות עבודה הוא הצליח ליצור.

למה גופים מוסדיים ישראליים צריכים השקעות נדל”ן בארה”ב? כי בסופו של יום, אם מסתכלים על המגמה העולמית של כלל המוסדים, רואים מגמה ברורה – שבמסגרתה משקיעים יותר בהשקעות לא סחירות בכלל ובנדל”ן בפרט. המטרה בסופו של יום היא ליצור השקעות עם תנודתיות נמוכה יחסית בשוק ההון, השקעות שאתה יכול לנתח אותן באופן ספציפי ולקבל תזרים שוטף ויציב יחסית.

 לאלו המחפשים להרחיב את הידע לפני השקעה, אנו ממליצים לקרוא את המאמר הבא בנושא: איתור נכסים להשקעה.

השקעות נדל”ן בארה”ב: המחירים נוסקים, יותר שוכרים פחות מחזיקי נכס

מאז המשבר שחל בשנת 2008, שהיה קו פרשת המים, עולם הנדל”ן בארה”ב עבר מהפכה משמעותית. אחוז האנשים שבוחרים לחיות בשכירות על פני קנייה של דירה – רק הולך וגדל בצורה ברורה. לעלייה זו יש הסבר פסיכולוגי ברור מאוד. בחור בן 28 שהיה בן 18 בשנת 2008 – ראה כיצד הוריו מאבדים הכל ויורדים מנכסיהם. הדור הצעיר שחווה את השבר של הוריו לא רוצה להיות באותו מקום. הוא בורח משם כמפני אש. הדור הצעיר בארה”ב הבין שהעובדה שאתה מחזיק בדירה בבעלותך – אינה מבטיחה לך דבר אודות עתידך. כיום, נעלמה מהדור הצעיר המשיכה לבעלות על דירה – מה שהופך את תחום השקעות הנדל”ן בארה”ב למשמעותי פי כמה ולמשוואה מאוד פשוטה – יותר שוכרים, יותר בעלי נכסים שמרוויחים.

 

קרדיט ל:https://fred.stlouisfed.org/series/MSPUS

 קריטי לרכישת נכס להשקעה בארה”ב – ניידות וגמישות

לכל אחד קיימת הנחת מוצא שיושבת בחלק האחורי של הראש, שאומרת לו שלהיות בעל דירה זה יותר חסכוני מלגור בשכירות. אז זהו, שבהשקעות נדל”ן בארה”ב זה לא בדיוק נכון. כיום בארה”ב יותר משתלם לאזרח הפשוט לגור בשכירות על פני בעלות על דירה. בשנתיים-שלוש האחרונות קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי עבור האמריקאי הממוצע לרכוש דירה, כאשר לצעירים כלל אין הון התחלתי עבור זה. אך מעבר לכך – הם גם לא מעוניינים בכך.

היכולת להתנייד מהווה ערך חשוב מאוד ביחוד בנישת השקעות נדל”ן בארה”ב – כך ניתן לקבל הצעות עבודה גם בצידה השני של המדינה בקלות יותר, ובמידת הצורך להחליט לעבור לשכור שם דירה. אך לא די בכך, בעלות על דירה מצריכה משאבים ותחזוקה עקבית ושוטפת – האחריות על כל פגם או הרס בבית מוטלת עליך. בעלי הדירים משלמים כמובן את כל ההוצאות הרגילות: ביטוח, מיסים, ארנונה וכיוצא בזה. העובדות הללו מעוררות את הביקוש בדירות שכורות שיעניקו את המענה שהדירות הקנויות לא נותנות. בדרך הזו עולם ההשקעות בנדל”ן בארה”ב מקבל מקום של כבוד.

השקעות נדל”ן בארה”ב לקהל הרחב

אם נלך מספר שנים אחורה נגלה שהשקעות הנדל”ן בארה”ב ובכלל היו מיועדות אך ורק לבעלי הון עצמי מכובד. אולם בשנים האחרונות חל שינוי מרענן בענף – תחום ההשקעות בנדל”ן רק הולך ומונגש יותר לציבור הרחב, מה שמאפשר גם לאותם אנשים שלא מחשיבים את עצמם למומחים בתחום, וכן לאותם אנשים בעלי הון עצמי קטן יחסית, אפשרות השקעה בנדל”ן בארה”ב במתחמי המולטיפמילי.

 

סיכום, מה אנו למדים על שוק השקעות הנדלן בארה”ב?

מאז המשבר הגדול 2008, מעל עשור מאז אותה נפילה כלכלית בארה”ב, ניתן להבחין בבהירות בהתחזקותה של ארה”ב בשוק העבודה. התחזקות זו מביאה עמה עלייה ניכרת בכח הקנייה הצרכני ובמספר המשרות שנחוצות לביצוע עבודות. הנתונים הללו ועוד מסייעים מאוד לעוצמתה הכללית של אמריקה באופן כללי, ולשוק השקעות הנדל”ן בארה”ב באופן פרטי. בחירה נבונה של השקעה בנדל”ן בארה”ב מתוך סבלנות ומתינות – עשויה להיות השקעה מניבה ורווחית, כזו שלא תצטערו עליה לרגע.

קיימת חשיבות רבה לקרבת הנכס בייחוד אם מדובר בהשקעה ראשונה. על כן, אנו ממליצים לקרוא בהרחבה על קניית משרד להשקעה או אפיקי השקעה >>