השקעה במשרדים קטנים נחשבת להשקעה משתלמת מאוד, זאת מפני שני יתרונות עיקריים שהיא מביאה איתה: דמי השכירות החודשיים, והרווח מעליית ערכו של הנכס. נכון להיום, בישראל, רבים מהמשקיעים מחפשים השקעה בעלת תשואה גבוהה (קרי – עלות שכירות גבוהה ביחס לגובה ההשקעה) וכן עלייה משמעותית של ערך הנכס. קניית משרדים קטנים להשקעה מאפשרת תשואה ממוצעת הגבוהה בצורה ניכרת מהמקבילה לה בתחום השקעות נדל”ן למגורים. האפיק המסחרי, ובאופן ספציפי: אפיק ההשקעה במשרדים קטנים, עשוי להיות האפיק האידאלי עבורכם. כל זאת ועוד – במאמר שלהלן.

משרדים קטנים להשקעה בישראל – מהו היקף השוק?

אפיק ההשקעה במשרדים קטנים בישראל מתחלק לשני סוגים: אחד – חברות של חללים משותפים שמשכירות עמדות קטנות וחדרים בחלל הפתוח. השני – חלקי קומות שמופו למשרדים בגדלים שנעים בין 12 מ”ר ל-30 מ”ר, או קומות שלמות. נכון להיום החברות של החללים המשותפים תופסות בין 2% ל-4% מכלל שוק המשרדים. חלקי הקומות או הקומות השלמות שחולקו תופסים חלק זעיר יותר מהשוק הכללי, כאשר בשנים האחרונות התחום הזה החל לצבור תאוצה.

משרדים קטנים להשקעה – דמי שכירות גבוהים!

כשמדברים על נדל”ן מסחרי, אחד התחומים המרכזיים בהם בולט ההבדל בינו לבין נדל”ן המגורים הוא – גובה השכירות. למי שלא יודע, דמי השכירות עבור מ”ר בשכירות של משרדים קטנים גבוה משמעותית מאלה המקובלים בשכירות של נדל”ן מגורים. הצד השני של המטבע הוא גובה מחיר הרכישה של מ”ר עבור משרד קטן. עלות מ”ר בנדל”ן מסחרי גבוהה יותר מזו הנהוגה בנדל”ן מגורים, אך מכיוון שאנו מדברים על משרדים קטנים להשקעה – השטח לו תזדקקו, מטבע הדברים, יהיה קטן יותר – מה שמסביר את ההבדלים בין התשואות הגבוהות של המשקיעים במשרדים קטנים לבין אלו שמתקבלות אצל משקיעי נדל”ן המגורים למיניהם.
 

מתעניין בהשקעות נדל”ן? השאר פרטים ואנו נכווין אותך להשקעה מותאמת אישית >>


    הזדמנות למשקיעים קטנים ובינוניים – רכישת משרדים קטנים להשקעה

    משקיעי נדל”ן רבים מבצעים חישוב מוטעה של תשואת הנכס ובשל כך מקבלים תשואות נמוכות, אם בכלל. במה הם טועים? פעמים רבות המשקיעים הקטנים והבינוניים מגיעים עם סכומי כסף קטנים יחסית, ובשביל לשים את ידם על נכס יקר הם נאלצים לקחת משכנתא או הלוואה מהבנק. במקרה כזה, כמו שאתם בטח מבינים, התשואה איננה “נקיה” מפני שהיא חייבת להתחשב ולשקלל גם את סכום הריבית שהמשקיע משלם על מנת להחזיר את ההלוואה שלקח – נתון שפוגע בצורה ברורה בתשואה שלו. אז מה יעלה על גורלם של המשקיעים הקטנים והבינוניים? האם אין להם דרך לזכות לתשואות יפות עם ההון הנוכחי שלהם? התשובה היא: יש ויש. עבור המשקיעים הקטנים, אלו שנכון לעכשיו לא מחזיקים בהון עצמי גבוה שיכול להתמודד במגרש של “הגדולים”, יזכו לקחת חלק בהשקעות מינוריות יותר, כגון: השקעות במשרדים קטנים. חשוב לדעת שאין זה הליך “דיעבדי”, פעמים רבות גם משקיעים גדולים יעדיפו להשקיע במשרדים קטנים, זאת על מנת לפזר את ההשקעות והסיכונים שלהם בין השקעות שונות.

    ביקוש גדול עבור קניית משרדים קטנים להשקעה

    חדי הבחנה ישימו לב שבתקופה האחרונה קיימת נהירה משמעותית של שוכרים דווקא לרכישת משרדים קטנים. משרדים אלה לרוב יהיו חלק מבניין משרדים או ממתחם, שמעניק שירות וחלל משותף לעובדי המשרדים. מניין נובעת הנהירה הזו? האם יש לכך סיבה? האמת היא שהתשובה לכך די פשוטה: המשרדים הקטנים, המהווים חלק ממתחם משותף וגדול, מאפשרים לשוכרים אותם ליהנות ממתחם גדול בהרבה ביחס לדמי השכירות אותו הם משלמים. במתחם זה הם יהינו מחללים משותפים בדוגמת מטבחון, טרקלינים משותפים, חדרי ישיבות ועוד. בסיטואציה הזו, ארגונים וחברות שונות מרגישים שאין הצדקה לשלם מחיר גבוה על משרד גדול ובצורה טבעית הם פונים אל האפיק המשתלם יותר – המשרדים הקטנים. לכל היתרונות הללו קיימת נגזרת חשובה – אפשרות למימוש מהיר של הנכס במידה והרוכש יהיה מעוניין למכור אותו. מכיוון שעלות משרדים קטנים להשקעה אינה גבוהה במיוחד, הנכס לרוב יציב, בעל ביקוש גבוה ותפוסה די ממושכת – הביקוש למשרדים קטנים להשקעה, נכון להיום, די גבוה. ובקיצור, אם אתם מחפשים יתרונות עבור השקעה במשרד קטן, הרי הם לפניכם: חסמי כניסה נמוכים, תשואה גבוהה, ביקוש יציב וגבוה וחוזים אורכי-טווח. הנתונים הללו פותחים אפיק השקעה רציני וחזק מאוד עבור המשקיעים הקטנים והבינוניים.
    משרד קטן להשקעה
    משרד קטן להשקעה

    בסכומים קטנים, מה עדיף, קניית משרדים קטנים להשקעה או אפיקים אחרים?

    במידה ואתם מעוניינים להשקיע בנדל”ן ולהרוויח יותר מאחוז-שניים תשואה בשנה, השקעה במשרדים קטנים עשויה להיות אופציה קלה יחסית ונוחה עבורכם. עם זאת, טרם רכישת משרד קטן להשקעה, עליכם לבחון מספר נקודות:

    שימו לב למיקום המשרד

    חשוב מאוד שהמשרד ימוקם באזור עם ביקוש גבוה ועם עדיפות למגדלים חדישים. אתם לא מעוניינים להיתקע עם נכס ללא ביקוש.

    בדקו מיהו היזם ומה הפוטנציאל של המשרד מבחינת מיקום

    צמידות לתשתיות, אזורי מסחר מתפתחים, צירים מרכזיים וכדו’ – נתונים אלה יעניקו לכם ביטחון שמדובר בנכס כדאי, ולא ב”חתול בשק”.

    וודאו שרמתו של הנכס תישמר לאורך זמן

    באמצעות הסכם ניהול קפדני שמכיל סעיפים המתייחסים לקרן פחת. בסכומים האלה תוכלו גם להשקיע באפיקים אחרים, כמו: פיקדון בבנק שיניב לכם תשואה שנתית ממוצעת של 1% (אולי מעט יותר), שוק ההון (שימו לב לסיכונים הכרוכים בכך), וכאמור – ברכישת משרד קטן להשקעה. האופציה הזו יכולה לתת לכם תשואה שנתית גבוהה יותר, וראש שקט הרבה יותר.

    השקעה במשרד קטן – מה צריך לקחת בחשבון?

    המעוניינים במשרדים קטנים להשקעה יצטרכו לחשב יחס ברוטו-נטו העומד על אזור ה-50% בערך. המספר הזה נובע ממספר מרכיבים, כגון: חלוקת הקומה למשרדים, הצורך במעברים תקניים, חשבון ניהול גבוה יותר (ניקיון, אחזקת פנים, קרן פחת, ביטוחים וכיו”ב). מלבד זאת, פעמים רבות לא תוכלו לקבל מימון עבור רכישה של משרד קטן להשקעה. למרות כל הנתונים הללו והבנת כלל שיקולי ההוצאות, לרוב השקעה במשרד קטן עשויה להיות עסקה משתלמת עבורכם. ובכל זאת, ערכו את השיקולים האישיים שלכם ובדקו האם האמירה הכללית נכונה גם לגביכם.

    אבני הדרך שלנו לפני רכישת משרד קטן להשקעה

    עולם ההשקעות בנדל”ן הוא עולם רחב מאוד, כאשר ענף המשרדים הקטנים להשקעה הוא אומנם נישה אחת מתוך העולם הזה, אך הוא מציע ללקוחותיו אפשרויות כניסה רחבות יותר ככל הנראה מכל שאר האפיקים שתמצאו בעולם הנדל”ן. באפיק זה אין צורך להגיע עם סכומי כסף גדולים וגם לא לקחת משכנתא או הלוואה מהבנק. באמצעות סכומי כסף יחסית קטנים תוכלו להרוויח תשואות יפות ולהחזיק בנכס מניב. אז אם אתם מעוניינים להשקיע סכומי כסף קטנים, ענף המשרדים עשוי להיות תחום אידאלי עבורכם. אנו מזמינים אתכם להצטרף ולקרוא על פארק הייטק אשדוד, שם חברתינו ליוותה משקיעים רבים והניבה תשואה מרשימה לקבוצת הרכושים.