לפני שבועות ספורים התבשרנו על ידי שר האוצר, ישראל כץ, כי משרד האוצר שוקד על מהלך להורדת אחוזי מס הרכישה למשקיעים. לדבריו, קידום המהלך יתבצע במסגרתה של הצעת חוק ההסדרים 2020. אולם לבסוף המהלך הבשיל ואף התגבש בדרך אחרת, לאחר שעבר את המשוכה של אישור וועדת הכספים, וחקיקתו בכנסת – נכון להיום המס למשקיעים יירד מ-8% ל-5%.

המשקיעים הנלהבים מתחילים לעוט על ההזדמנות הלא צפויה שנפלה בחלקם, ונראה כי התעניינות הציבור לאיתור נכסים להשקעה בעקבות חוק ההסדרים, עלתה פלאים כבר במהלך הימים האחרונים. 

מדוע משרד האוצר פועל לעידוד השקעות נדל”ן ועיגון חוק ההסדרים?

לאחר שאספנו את הקונפטי וסיימנו לחגוג את הבשורה המשמחת הנ”ל (והיא אכן משמחת), אין מנוס מלהתייחס לשאלה המתבקשת – מה עומד לנגד עיניו של השר כץ? מה בעצם הייתה מטרתו של משרד האוצר בשעה שהוא פעל לקידום חוק ההסדרים 2020, אשר מיטיב הן עם משקיעי הנדל”ן והן עם ענף היזמים. לדבריו של משרד האוצר, בימים אלו תחת צילו של משבר הקורונה, יש לבקש להגדיל את הקופה הציבורית דווקא, ולא להתמקד רק בהגדלת קופת המדינה. זהו למעשה תמריץ על מנת לעודד עוד ועוד משקיעים להיכנס מחדש לשוק הנדל”ן. 

מה גם, שמהלך חוק ההסדרים 2020 האמור של משרד האוצר, מסתמן כמו דחיפה להנעה מחודשת של כלכלת שוק הנדל”ן, וזאת, בתגובה לירידה הדרמטית בהיקף רכישת הדירות להשקעה בישראל  שחלה בשנים האחרונות. לאור המיסוי הכבד שהוטל על ציבור המשקיעים בשנים האחרונות, מגמת השקעות הנדל”ן בארץ ירדה, ומנגד, עלתה מגמת ההשקעות של ישראלים בנכסים שבחו”ל. עתה, כאשר הרווחים בישראל גדלים, ובמקביל, לאור היקלעותן של מדינות העולם לקשיי הקורונה, אנו מזהים מגמה ברורה של ציבור משקיעי הנדל”ן בישראל אשר חוזרים אט אט לכור מחצבתם ומשקיעים את כספם בנכסים כאן בארץ הקודש. חוק ההסדרים בהחלט מביא איתו לבטים חדשים בהשקעה בדירה או משרד.

חוק ההסדרים 2020 וחשיבות הקרבה הגיאוגרפית בין מגוריי המשקיע לבין הנכס

בל נשכח את ה- סיבה לבחור בהשקעה בנדל”ן כאן, מאשר בחו”ל: פשוט כי זה כאן. היכולת להגיע בקלות ולבקר מעת לעת בנכס המושקע, חשובה מאוד למשקיע הישראלי. כמו כן, אחזקת דירה בחו”ל כרוכה ברוב הפעמים במעבר דרך תהליך בירוקרטי ארוך ומייגע. רק לצורך הדוגמא: טיפול בתקלות שצצות בנכס ואף מציאת שוכרים וגביית הכסף מהם, אלו פעולות שקשה מאוד לבצע בשעה שהנכס שאתם משכירים נמצא בחו”ל. במצב כזה מתעורר הצורך להסתמך על חברות ניהול שינהלו עבורכם את הטיפול השוטף בנכס. השקעה בישראל לעומת זאת, מקנה לכם את היכולת להיות בשליטה בכל הנוגע לטיפול היומיומי הדרוש לאחזקת הנכס ולהשכרתו ולא פחות חשוב- גם לחיסכון בעלויות מיותרות.לעדכונים ומעקב ניתן להתעדכן באתר הכנסת בקישור זה

השקעת הנדל”ן שעומדת לנסוק לדבר השינויים בחוק ההסדרים 2020

ישנן הזדמנויות חד פעמיות של פרויקטי נדל”ן שווים במיוחד, שמגייסים את המכסה האחרונה של המשקיעים בימים אלו, ואחד מהם הוא עסקת החלומות שלנו – פרויקט ICON אנרג’י פארק. מדובר בפרויקט הקמה של מגדלי מגורים יוקרתיים של עד 36 קומות, אשר משלבים בתוכם מרכזים מסחריים ובנייני משרדים. גם המיקום מבטיח – המתחם ממוקם בצמידות לתחנת הרכבת של חדרה, במערב העיר, מזרחית לכביש החוף. 

פרויקט ICON מנוהל ומתוכנן ע”י קבוצת בונים נדלן עתירת הניסיון וההצלחות. חשוב גם לציין שמדובר במתחם זמין לבניה. מה גם שבימים אלו מקדמת עיריית חדרה הכפלת זכויות במתחם, כאשר הוא עתיד לכלול בסוף התהליך 1,500,000 מ”ר, שמתוכם 750,000 מ”ר יוקנו לצורך מגורים, ויתרת 750,000 מ”ר יוותרו למסחר ותעסוקה – כל זאת בבנייה במודל של עירוב שימושים. 

בנוסף ל”בונוס” שקיבל פרויקט ICON אנרג’י פארק, בדמות הכפלת הזכויות שמעודדת עיריית חדרה, הרי שלאור חוק ההסדרים החדש, צפויה למשקיעים, בנוסף, האפשרות להמרת 50% משטחי המשרדים לשטחי מגורים. משמעות הדבר היא כי משקיעים אשר ירכשו וישקיעו בפרויקט ICON כיום, יוכלו לבנות פי 2 ואף יותר מכך ממה שמאושר כיום.