כאשר אתם רוצים להשקיע בקרקע יש מספר נתונים חשובים שצריך לבדוק. רוב הנתונים הם נתונים שאפשר למצוא בקלות כמו המצב התכנוני של הקרקע והשווי הצפוי של הקרקע. משקיעים שרוצים לבחון השקעה בקרקע צריכים להכיר פרמטר נוסף שיכול להשפיע על ערך הקרקע.

מה הפרמטר הסודי שחשוב לבחון לגבי השקעה בקרקע?

אחד הנתונים החשובים ביותר שצריך לבחון הוא לגבי החלקה בה אתם רוכשים את הקרקע. במידה ומדובר על חלקה בשלמות, לרוב הערך השמאי של הקרקע יכול להיות גבוה בצורה משמעותית מאשר חלקות שהם אינן בשלמות. הסיבה לכך היא כאשר בוחנים את ערך הקרקע, צריך להבין מה השלבים שצריכים לעבור עד לתחילת הבנייה.

במידה ומדובר על קרקע שאתם רוצים לרכוש, חשוב לוודא שמדובר על הבעלים של הקרקע. אם אתם רוכשים את הקרקע מחברה שמחזיקה בכל החלקה, יש סיכוי גבוה יותר שהיא תגיע לבנייה בשלב מוקדם יותר מאשר חברות המחזיקות רק בחלק מסוים מחלקה אחרת.

ניתן 2 דוגמאות כדי להסביר את העניין:

רכישה של קרקע שהיא איננה חלק מחלקה שלמה.

אם אתם רוכשים קרקע בחלקה מסוימת והחברה שממנה רכשתם את הקרקע, איננה מחזיקה את כל החלקה בשלמות המשמעות היא שהיא איננה יכולה לאגד את כל בעלי הקרקע כדי להגיע לבנייה. גם במידה ויש לה הסכם שיתוף על חלק מהיחידות, מספיק שבעל קרקע אחד המחזיק יחידת קרקע במתחם לא ירצה להתאגד עם שאר בעלי הקרקע, לא תהיה אפשרות להתחיל לבנות.

רכישה של קרקע מתוך חלקה שלמה.

אם רכשתם את הקרקע מחברה המחזיקה בכל החלקה ויש לה הסכם שיתוף על כל החלקה, התהליך בו תרצו לממש את הקרקע ולהתחיל לבנות יהיה הרבה יותר מהיר. הסיבה לכך היא שאין צורך באישור של בעל קרקע נוספים ותוכלו להגיע לשלב הבנייה הרבה יותר מהיר.

פרמטרים נוספים שחשוב לבדוק לפני שמשקיעים בקרקע

כאשר מדובר על פרויקט גדול כמו רובע הים חדרה או פרויקטים נוספים, חשוב לבדוק מספר פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על ערך של הקרקע.

במידה ומדובר על חברה המחזיקה במתחם כמות גדולה של חלקות בשלמות יש אפשרות שהיא יכולה לאחד מספר חלקות ולהגיע לבנייה הרבה יותר מהר. אחד הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק הוא לגבי הפםעילות של החברה במתחם. אם מדובר על חברה המחזיקה כמות גדולה של קרקעות במתחם יש אפשרות להגיע לשלש של הבנייה הרבה יותר מהר.

קרקע להשקעה

צרו איתנו קשר כבר עכשיו וקבלו את המידע החשוב ביותר על קרקע להשקעה. אנחנו נסביר לכם לגבי מספר נתונים חשובים שאתם צריכים לבדוק כדי לוודא שאתם מבצעים את העסקה המתאימה הטובה ביותר.

אתם יכולים לקבל מידע נוסף על קרקע להשקעה.