אזור המרכז מאז ומתמיד היה אזור מבוקש בו רבים מבקשים לזכות לפיסת אדמה בו, כעת פנינת הנדל”ן העכשווית הינה חוף התכלת הרצליה. העובדה הזו הופכת את אזור המרכז לנתח גאוגרפי אטרקטיבי מאוד מבחינה נדל”נית, כאשר מחד הוא מקשה מאוד על זוגות צעירים ואנשים בעלי הון עצמי נמוך להיכנס אליו, ומאידך – אלו שכן הצליחו להכניס ראשם ולהשקיע בנכס בעל פוטנציאל כלכלי באזור, צפויים לראות אחוזי תשואה גבוהים מאוד. אז אם אנחנו מדברים על השקעות באזור המרכז, קשה להתעלם מחוף התכלת, פרויקט חדש המתוכנן להיבנות בין תל אביב להרצליה. הנתונים שפרויקט זה מתפאר בהם הופכים את ההשקעה בחוף התכלת הרצליה לאחת ההשקעות המרתקות והחמות ביותר בענף הנדל”ן בישראל.

 

חוף התכלת הרצליה מציג: מיקום מושלם עם פוטנציאל כלכלי אדיר

אז על מה מדובר? אם תתבוננו היטב על השטח ששוכן בין המרינה בהרצליה למלון מנדרין שבעיר תל אביב, תוכלו למצוא קרקע המתפרסת על פני כ-2,200 דונמים. קרקע זו מיועדת לבנייה רוויה ולמסחר, ונמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים של הפרויקט. לאחרונה התוכנית אושרה, כך שייתכן מאוד כי קיימות יחידות קרקע אחרונות במיקום מעולה. הקרקע הזו היא הקרקע האחרונה באיזור הפריים לוקיישן, כך שכמעט בוודאות לא נראה עוד קרקעות מהסוג הזה – הן מבחינת התקדמותם של האישורים והן מבחינת קרבתם לחוף הים. הנתון הזה אומר דבר ברור – ההשקעה בפרויקט חוף התכלת עשויה להיות אחת ההשקעות הרווחיות ביותר בהיסטוריה של אזור המרכז.

 

פרויקט חוף התכלת אושר על ידי הוועדה המקומית

פרויקט חוף התכלת מציג הזדמנות מיוחדת וחד פעמית עבור משקיעים חכמים. פרויקט זה ממוקם בסמוך לחופים הצפוניים של העיר תל-אביב לבין הרצליה. ב-28.11.20 זכתה התוכנית לאישור, זאת אחרי שכבר קיבלה את האישור של הוועדה המחוזית, כך שמסתמן שאין דבר שיכול לעצור את הפרויקט בדרך להשלמתו. בשלב זה קיימות יחידות במיקומים מעולים במתחם, כך שהמשקיעים עשויים ליהנות מפרויקט נדל”ני מיוחד במינו המגלם פוטנציאל רווחי גבוה מאוד, יחד עם צפי לעליית מחירים בתקופה הקרובה.

 

2,200 דונם של פוטנציאל כלכלי – פרויקט מתחם התכלת

בשנים האחרונות זוכות הערים הרצליה ותל אביב לתנופת בנייה רצינית, ובמיוחד בסמיכות לחופי הים – אזורים המציגים איכות חיים גבוהה ביותר. ככל שחולף הזמן אנו מצליחים לזהות יותר מקרים בהם מתקיים פיתוח תוכניות מתאר אזוריות, כאלו שההימצאות שלהן מגלמת פוטנציאל אדיר להשבחת פני המסחר והעיר. עובדה זו מסבירה היטב את ההתערבות של העירייה שמטבע הדברים מעוניינת לקדם ולפתח את העיר כמה שיותר, מה שמציב את התוכניות הללו בראש סדר העדיפויות שלה. 2,200 הדונמים עליהם חוף התכלת מתפרס, טומנים בחובם הזדמנות עסקית וכלכלית חסרת תקדים, שהמשקיעים הנבונים לא ירצו לפספס.

 

פרויקט חוף התכלת – מתחם עוצמתי בסמיכות לחוף הים

על מנת לסבר לכם את האוזן אודות הפוטנציאל הרווחי שמונח במתחם חוף התכלת, בואו נדבר קצת על מספרים. לפי התוכנית של פרויקט חוף התכלת, צפויים להשתלב במתחם שטחים רבים של מסחר העומדים לצד בניה רוויה. כ-10,000 יחידות דיור ייבנו במתחם זה, וכ-250,000 מ”ר של שטחי תעסוקה, מסחר ותעשייה. אם לא די בכך, במרחק של כ-300 מטרים מהים, עתידים להיבנות 5 בתי מלון שיהוו לכלל התושבים והמבקרים אטרקציה תיירותית מהדרגות הגבוהות ביותר. הנתונים הללו הופכים את מתחם חוף התכלת למתחם אטרקטיבי, מודרני וחדיש המבקש לשלב בתוכו את כל משאלות ליבם של אזרחי ישראל במקום אחד, מה שאומר שהמשקיעים במתחם זה צפויים לראות תשואות נאות של עשרות אחוזים.

 

“מיליארדי שקלים”: זו הערכת שווי הקרקעות במתחם חוף התכלת הרצליה

חופיה של העיר תל אביב מאז ומעולם היו חופים תוססים והומי אדם. עתודת הקרקע של חוף התכלת מבקשת גם היא להוות המשך ישיר לחופי תל אביב, זאת באמצעות האיזון היוקרתי והעסקי של העיר הרצליה, נתוני פתיחה שנותנים למתחם הזה נקודות זכות ברורות. ומה לגבי תשתיות? אם בוחנים את הדברים בהיבט של תחבורה ציבורית, הרי שמתחם חוף התכלת ממוקם בסמוך לעורקי תחבורה חשובים ומרכזיים, הגאים במיקום אטרקטיבי ונחשב במיוחד.

לפי התכנון הצפוי הרכבת עתידה לעבור בסמיכות לפרויקט חוף התכלת, מה שאומר שהביקוש וההתעניינות במתחם יגברו גם כן; בייחוד בכל הקשור לשטחים מסחריים שקרבתם לים והנוף היפיפה אליו הם ישקיפו, יהפכו אותם למשרדי יוקרה שרבים ירצו לשכון בהם. הקרקע הזו היא אחת מעתודות הבניה האחרונות ששוכנות בסמיכות לחוף בפריים לוקיישן, ובשל כך הערך של הקרקע מוערך לפי מומחי הנדל”ן במיליארדי שקלים.

בתקופה בה הריבית שניתנת על השקעות בבנקים היא אפסית, נראה שההשקעה הבטוחה ביותר מגיעה דווקא מכיוון עולם הקרקעות. כשמדובר על פרויקט נחשק עם מתחם שאוצר בתוכו יתרונות כה רבים כמו פרויקט חוף התכלת הרצליה, הדברים נכונים פי כמה. כאמור, מתחם חוף התכלת כבר עבר את אישור הוועדה, והתוכנית היוקרתית שהוא מציג המתפארת בשילוב של מגורים, פנאי, מסחר ומלונאות – הופכת אותו לדבר החם בעולם ההשקעות בנדל”ן.

 

היכן עומד כרגע פרויקט חוף התכלת?

חשוב לדעת כי הקרקע בה פרויקט חוף התכלת בהרצליה עתיד להיבנות מוגדרת נכון להיות כקרקע חקלאית, ומזה שנים ארוכות מנסים הגורמים השונים להפשיר אותה לטובת בנייה של מבני מגורים. עניין זה עמד בסלע המחלוקת בין בעלי הקרקע לרשויות העירוניות. בשנת 2013 התקבלה הסכמה על כך שהקרקע תיועד לבניית מבני מגורים, כאשר באותה שעה התוכנית גם אושרה על ידי וועדת התכנון המקומית. כיום ממתינה הקרקע להפקדה בועדה המחוזית לתכנון ובניה. תהליך שינוי יעוד הקרקע למעשה הוא הליך ארוך ומייגע במדינתנו, ולאור זאת יש לקחת בחשבון כי ככל הנראה יחלפו מספר שנים עד שהפרויקט יתחיל להיבנות בפועל.

מה זה אומר בעצם? מצד אחד זו ללא ספק עובדה מתסכלת, בייחוד לאותם בעלי קרקעות שמייחלים ליום בו יגיע האישור והם יוכלו לממש את זכותם על הקרקע. מאידך, עבור משקיעים סבלניים ש”טווח ארוך” ו”רווח עתידי” אלו מושגים שלא מרתיעים אותם, השקעה בחוף התכלת הרצליה עשויה להיות הזדמנות פז בעלת אחוזי תשואה גבוהים מאוד. כל אישור שמקבל הפרויקט הופך את הקרקע לקרובה יותר לקו הסיום וממילא ערך הקרקע עולה פלאים בהתאמה. רכישה של קרקע במתחם חוף התכלת בשלביה המוקדמים עשויה להתברר בטווח של שנים כעסקה נדל”נית חכמה מאוד.

 

בואו נדבר קצת על מספרים

לצורך העניין, עד לפני מספר שנים בודדות, יכולתם לרכוש במתחם חוף התכלת הרצליה שטח למגורים המתפרס על פני כ-100 מ”ר במחיר של 300,000 ₪. כיום מחירה של אותה יחידת קרקע עומד על כ-750,000 ₪ (!). את אחוזי התשואה המדהימים תוכלו להעריך לבד.

רכישה של קרקעות בפרויקט חוף התכלת מגלמת פוטנציאל רווחי גבוה. אומנם תהליך ההשבחה של הקרקע עודנו רחוק מסיום, כך שסביר להניח שנהיה עדים לעלייה מתונה נוספת של מחירים. על מנת להשוות פרויקטים דומים, תוכלו להקביל את הפרויקט ליחידות קרקע עם נתוני פתיחה דומים השוכנות בעיר תל אביב. מחירן של יחידות אלו עומד כיום על כ-1.2 מיליון ₪. אמנם הבנייה של היחידות הנ”ל אמורה להסתיים כמה שנים קודם, אך השבח של הקרקע מציג נתונים יפים מאוד. גם בהתחשב בדמי ההיטלים הנוספים כמו דמי ההשבחה, ההערכה היא שהשקעה בפרויקט חוף התכלת עתידה לתת תשואה נאה מאוד עבור המשקיעים בשלבים אלה של הפרויקטים.

 

משקיעים בחוף התכלת הרצליה? כדאי שתשימו לב

כדאי לדעת שהגודל של קרקעות חקלאיות עשוי להשתנות בין כל פרויקט, ובשל כך עליכם לקחת בחשבון שהשטח הנרכש עתיד לזכות את הרוכש שלו בבעלות מוחלטת על כלל יחידת הדיור. ההערכה היא כי קניית שטח של יחידת דיור המתפרסת על פני כ-100 מ”ר, תזכה את המשקיע בבעלות מלאה. במילים אחרות, הוא לא יצטרך לחלוק את הבעלות על היחידה עם משקיעים אחרים.  

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שבשלב בו פרויקט חוף התכלת נמצא, עוד לא בוצעה בקרקע חלוקה סופית ולכן לא ניתן לקבוע נחרצות היכן ממוקמת הקרקע אותה המשקיעים רכשו. בשטח גדול כמו זה של חוף התכלת, מחירי הקרקעות אינם אחידים, ותוכלו למצוא הבדלים משמעותיים בין סוגי הקרקעות השונים. אינו דומה מחיר יחידת קרקע השוכנת למרגלות חוף הים, לבין מחיר קרקע שממוקמת בשטח המזרחי של המתחם.

מהתרשמות ראשונית עולה, כי למשווקי הקרקעות חשובה מאוד השקיפות מול ציבור המשקיעים. משווקי הפרויקט מבקשים ליידע את המשקיעים על כל הנתונים והפרמטרים שמרכיבים את ההשקעה, זאת עוד לפני כניסתם למעגל המשקיעים בפרויקט. עד כה מסתמן שלמרות התהליכים השונים שהקרקע עוד צריכה לעבור, תהליכים שייתכן ויתפרסו על פני כמה שנים, משקיעים בעלי אופק כלכלי וסבלנות שישקיעו בחוף התכלת, צפויים לראות תשואות גבוהות ויפות מאחד השטחים המבוקשים ביותר בישראל.

 

ט.ל.ח והתמונות להמחשה בלבד לכל הפרויקטים. הקרקע בשלב תכנון ואינה זמינה לבניה